FAQ

Vragen en antwoorden met betrekking tot de volledige reparatie

Hier vindt u vaak gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden.

    Opdracht geven

    Hoe geef ik een opdracht tot reparatie?
    U kunt een opdracht tot reparatie het best online via uw persoonlijke MyFestool-account geven. Daarbij profiteert u van een gratis transportservice, een snelle reparatieafwikkeling en statusupdates die u voortdurend over de huidige reparatie informeren.
    Daarnaast kunt u ook direct bellen met de Festool-service via 0182-621943. Onze medewerkers zijn u graag behulpzaam bij uw reparatie.
    Ook uw Festool-dealer kan reparaties aannemen. Houd er rekening mee dat in dat geval de totale verwerking vanwege extra transport- en communicatiekanalen meer tijd in beslag kan nemen, ook kunnen er eventuele extra kosten in rekening gebracht worden.


    Waarom is het zinvol om de reparatie direct bij Festool te laten uitvoeren?
    U heeft de volledige controle en transparantie over de reparatiestatus van uw machine.
    Bij gebruik van de onlinereparatieopdracht halen wij de machine(s) gratis op de door u gewenste plaats op. Zo is uw machine normaliter maar 48 uur bij ons, tot het vervolgens gerepareerd, gereinigd, op elektrische veiligheid gecontroleerd en weer klaar voor gebruik naar u wordt teruggebracht.
    Op de gerepareerde of vervangen reserveonderdelen krijgt u een garantie van 6 maanden. 
    Wij controleren automatisch de garantiestatus van uw machine– bevindt het zich nog in de garantietijd en is het voor Garantie all-inclusive geregistreerd, dan is de reparatie gratis voor u.
    Als software-updates voor uw machine beschikbaar zijn, voeren wij deze indien gewenst tijdens de reparatie voor u uit.
    Onze medewerkers zijn speciaal geschoold in de reparatie van de Festool-producten zodat de machine weer in perfecte staat is en deze zo snel mogelijk weer terugkrijgt.
    Uiteraard gebruiken wij alleen originele reserveonderdelen – zonder besteltijd, direct uit het magazijn.
    Voordat de machine weer naar u wordt teruggestuurd, testen wij deze en stellen wij de machine optimaal af.
    U krijgt van ons een elektrische veiligheidscontrole volgens NEN3140 met een certificaat.

    Duur van de afwikkeling

    Hoelang is mijn machine onderweg?
    Doorgaans repareren wij uw machine binnen 48 uur.
    Houdt er rekening mee dat na aanvraag van de online reparatie het 5 werkdagen kan duren voordat u uw machine weer terug heeft.

    Krijg ik bij een reparatie een leenapparaat van Festool?
    Nee, Festool biedt bij een reparatie geen leenapparaten aan.

    Wanneer komt de pakketdienst? Kan een tijdstip worden afgesproken?
    Helaas kan er nog geen ophaaltijdstip worden afgesproken.
    Maar u kunt de machine op elke door u gewenste plaats laten ophalen.
    Bovendien kunt u de machine gratis bij een UPS afgiftepunt inleveren. Gedetailleerde informatie over afhaalpunten krijgt u na het verzoek om reparatie.

    Voor meer mogelijkheden kunt u direct contact opnemen met onze service via:

    Tel.: 0182-621946
    E-mail: logistiek-nl@festool.com

    Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.

    Kosten

    Wat kost het als de machine wordt opgehaald?
    Bij het gebruik van de onlinereparatieopdracht via MyFestool is het transport gratis voor u - zelfs buiten de garantietijd.
    Als deze niet wordt gebruikt en er geen sprake is van garantie, kost het transport 18 euro  excl. btw. heen en terug. Met een expediteur (pallets) 40 euro excl. btw.


    Wat kost de reparatie?
    Als uw machine voor Garantie all-inclusive is geregistreerd, is de reparatie tijdens de garantielooptijd (36 maanden) gratis voor u.
    Valt uw machine buiten de Garantie all-inclusive, dan krijgt u een prijsopgave vanaf €130,- excl. BTW en excl. Verzendkosten. Voor half-stationaire machines (CS50/CS70/TKS80 en KAPEX KS(C) 60/88/120) ontvangt u een prijsopgave vanaf €260,-. Is de reparatie goedkoper, dan wordt er geen prijsopgave gemaakt en wordt de machine gelijk gerepareerd. 

    Omdat wij deze zo nauwkeurig mogelijk kunnen opstellen en berekenen, moeten wij de machine zover demonteren tot we alle fouten hebben vastgesteld. Daarbij gaan wij uiteraard met de grootste zorgvuldigheid te werk en demonteren de machine alleen als dit absoluut noodzakelijk is. Daardoor voorkomen wij dat er onnodige meerkosten bij de reparatie ontstaan

     

    Hoeveel kost een prijsopgave?

    Het opstellen van de prijsopgave is altijd gratis.


    Welke mogelijkheden heb ik als een prijsopgave is opgesteld?

    U kunt de machine onder de aangegeven voorwaarden laten repareren.
    Als u niet kiest voor een reparatie, sturen wij de machine gemonteerd (maar niet gerepareerd) naar u terug. Echter zijn hier wel kosten aan verbonden. De kosten zijn €50,- excl. btw en verzendkosten.


    Worden ontbrekende onderdelen van de machine in de prijsopgave vermeld?

    Onderdelen die voor de functie en veiligheid belangrijk zijn, worden gemonteerd en vermeld. Als u ons bijv. een cirkelzaag zonder pendelkap toestuurt, moeten wij deze voor onze en uw bescherming monteren en vermelden deze ook in de prijsopgave.

     

    Verpakking en verzending

    Waarom moet ik bij reparaties van accumachines en accu's de accugrootte opgeven?
    Lithium-ionen-accu's worden algemeen als gevaarlijke stoffen geclassificeerd. Speciale voorschriften gelden vanaf 100 Wh. Bij Festool heeft dit betrekking op accupacks vanaf een grootte van 6,2 ampère-uren (Ah).
    Om een veilig transport te garanderen, moeten wij daarom de volgende details weten:

    • Het exacte aantal
    • De artikelomschrijving met het onderdeelnummer, zie de achterkant van de accu
    • De accucapaciteit die u ook kunt vinden op de achterkant van de accu

    Indien uw zending gevaarlijke stoffen bevat, stellen wij u als download de hiervoor bedoelde kenmerkingssticker ter beschikking.

    Is het mogelijk om een ander ophaal- of leveringsadres op te geven?
    Ja, een alternatief ophaal- of leveringsadres kan bij het opdracht geven tot een reparatie via MyFestool.

    Hoe moet ik de defecte machines verpakken?
    Als uw machine zich in een SYSTAINER bevindt, dan hoeft het niet extra verpakt te worden.
    Losse machines moeten stevig en breukvast in dozen worden verpakt.
    Let u bovendien op de speciale verpakkingsvoorschriften die gelden voor de verzending van gevaarlijke stoffen.


    Opdracht geven in het buitenland

    Waar kan ik mijn machines laten repareren als ik in het buitenland ben?

    Uiteraard kunt u uw machine ook direct in het desbetreffende land laten repareren als daar een Festool-reparatieservice beschikbaar is. Kies voor meer informatie het desbetreffende land op www.festool.nl/service

    Welke garantieclaims heb ik als ik een machine heb gekocht en geregistreerd en nu in het buitenland ben?

    Neem in dit geval contact op met onze Festool-service via:

    Tel.: 0182-621943
    E-mail: service-nl@festool.com

    Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.